8 Ağustos 2008 Cuma

UŞAK'TAN KAPIMIZA GELEN TARHANA...



"Ta Uşak'tan buraya tarhana mı gelir?" dedim ilk tavsiyeyi aldığımda. Öylesine bir tavsiye değil. İnternet üzerinden öz be öz gerçek tarhana siparişi vermekten bahsediyoruz. Hem de Uşaklı Yeldanlızade'den. Siteye girip tarhana destanlarını okuyorsunuz. Mustafa Yeldanlı'nın öyküsünü de bitirdikten sonra siparişinizi veriyorsunuz. İster acılı ister acısız mis gibi tarhana veya ev eriştesi. İnanın siparişi verdikten sonra tam 1.5 gün içinde kapımdaydı. Taptaze mis gibi Uşak Yeldanlızade tarhanası.

Nasıl mı pişirdim? 1 lt yani yaklaşık 5 su bardağı suya 3 çorba kaşığı gelecek şekilde hesapladım. Ama önce bir miktar suda tarhanaları ezdim. Tencerede biber salçasını yağda biraz kavurdum. Üstüne tarhana ve su...Bu kadar basit. Ama sevgili Ertuğrul Ağabeyi'min söylediği bir şey vardır -ki kendisi İsveç'in en ünlü restoranlarını işletmiş, müthiş yemek kültürü olan bir insandır- "yemek yapıyorsan yemeğin yanında duracaksın, yaptığın işi bırakmayacaksın, kahveyse kahveyi, çorbaysa çorbayı adeta okşayacaksın." Yani bir yemeğin tarifi basit görünse bile gözünüze, yemeğinizin yanında durun diyor üstat.

İşte tarhana da böyle pişiyor. Yavaş yavaş, kısık ateşte...Kaynamaya başladıktan sonra da bir 15 dk kadar hafif ateşte ara sıra karıştırarak pişirmeye devam ediyoruz. Bu arada kaynayana kadar da sürekli karıştırmak gerekir yoksa topak topak olur. Basit bir domates, mütevazi bir biber, un, nane, yoğurt nasıl bir destan yaratır derseniz, cevabı yine http://www.ussaktarhana.com/ adresindeki tarhana destanında:

Karakış gelince yağar kar, eser soğuk fırtına
Üşümem asla soframa pişer gelir sıcak tarhana
İçtiğim an git deseler giderim Kars'a Ardahan'a
Hastalara şifasın sen



3 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Yav çok leziz görünüyor ben çok severim tarhana çorbasını...Burda da çok yaparız ama hava çok nemli olduğu için tam kurutulamıyor maalesef. ellerine sağlık ve şefin sözlerine katılıyorum.sevgiler

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Bu arda linkler için de teşekkürler,iki sayfaya da girip baktım,sanırım ben de deneyeceğim ürünlerden.öptüm cadıcık...:-)

Pınar Günay dedi ki...

çok sevindim neslihan'cım linklere göz atmana. Gerçekten çok güzel sayfalar. Ben de öperim, sevgiler...

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved