4 Mart 2010 Perşembe

BAHARATLI CADI MUFFİNLERİ


                                                                                                                                                                                                 Kimimiz gece yarıları tatlı krizlerine girerken kimimiz tuzlu diye tutturuyoruz. Hele bir de elde tuzlulardan harika örnekler varsa ve ardından da mideye indirilecek tatlılar bulunuyorsa, önce tuzlu sonra tatlı bir ziyafet olur midelere... biri kilo mu dedi?
Duymayalım şimdilik:)
Aslında hala daha kesin bir temel muffin tarifim yok elimde, bazen nette araştırıyorum ve temel malzemelerin üzerine ne bulursam katarak istediğim lezzeti elde etmeye çalışıyorum. Bu cadı muffinlerinde ise tüm tarif tamamiyle bana ait.

Tuzu, baharatı, değişik lezzetleri, kavruk fındıkımsı lezzetin mimarı soya unu, kabartma tozu bulamayan cadının hazır maya kullanması, "çörek otu" mu yoksa "susam" mı diye düşünüp dururken "neden her ikisini birden kullanmıyorsun" diyen şeytan dürtmesi... Hepsi bu tarifte...

Gökhan bayıldı, annem parmaklarını yiyordu, zaten tatlı, pasta, çörek delisi olan Melis yine bacaklarıma sürünerek "bana kek ver bee" tribine girdi... Mutfağım hiç dağılmadı. İkea'dan aldığım yeni un eleme aletim beni kendine hayran bıraktı, filan falan derken tarifi de vereyim değil mi?

1 + 1/4 su bardağı* un
1/4 su bardağı soya unu (yoksa aynı oranda normal un)
1 yumurta
1 paket kabartma tozu veya hazır (insant) maya
1 bardak kadar maydanoz ve dilediğiniz çeşit otlar
1 tatlı kaşığı tuz (kurutulmuş kavrulmuş soğan da tuzlu olduğu için eğer bunu kullanacaksanız daha az tuz koyun)
1.5 çorba kaşığı havanda dövülmüş veya ince çekilmiş kurutulmuş soğan
1/4 bardak sıvı yağ
1/2 bardak yoğurt + 1/2 bardak su karşımı yani ayran (yoksa 1 bardak süt de kullanabilirsiniz)
kek hamuru kıvamına gelinceye kadar su(yaklaşık yarım su bardağına ihtiyaç oluyor.)**
1 tatlı kaşığı sarımsak tozu
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
1 tatlı kaşığı taze çekilmiş kara biber

pişmeden önceki görüntü şöyleydi:

                                    

İlk önce unu eledim ve sıvı malzemeleri yavaşça karıştırarak ekledim, yumurtayı çırptıktan sonra karıştırmaya devam ederek baharatları ve maydanozları ekledim. Kek hamuru kıvamında olduğu zaman (koyu boza kıvamı gibi) yağlanmış muffin kalıplarıma boşalttım, üstlerine yarı yarıya susam ve çörek otu serptim ve yaklaşık 170 derece fırında kürdan testi temiz sonuçlanana kadar pişirdim.*** Gelelim notlarıma:

*Sitemi takip eden tüm dostlar, eş, arkadaş, aile, tanıdık tanımadık herkese özellikle belirtmek isterim ki ...Pınar Cadısı... bir yemek tarifi sitesi değil. Yalnızca bir paylaşım yeri ama bu paylaşıma keyifli lezzetler de dahil olduğu için paylaşmakta bir sakınca görmüyorum. Bu nedenle tarif anlatımı konusunda iddialı olmadığımı bilmenizi isterim. Her zaman kendi yorumunuzu katın, malzemeleri ekleyin, çıkarın, deneyerek görün ve siz de paylaşın. Peki bu "su bardağı" meselesi nedir? Şudur: 1 su bardağı büyük olmayan normal ölçülerdeki bardaktır, meşrubat koyduğumuz uzun bardaklar değildir. en azından benim kullandıklarım öyle..
**Kek hamuru derken koyu boza kıvamından bahsediyorum.
***Kek ve muffin tarzı tariflerde genellikle 20. dakikadan itibaren kürdan kontrolü yapmaya başlıyorum. Kürdan tertemiz çıkıyorsa kekin içinden, kekiniz pişmiş demektir.

Tüm bu işlerin, eğlencenin, hoş sohbetin, tatlı zahmetin ardından sonuç da resimdeki gibi oldu. Lezzet harikaydı, aynı kıvamı temel malzemelerle elde etmek mümkün ama eldeki diğer malzemelere göre (maydanoz, kırmızı biber, sarımsak, kurutulmuş soğan) tabi ki farklı lezzetler elde edilebilir.

Az daha unutuyordum; tarifte yazılan "kurutulmuş soğan" meselesi sizi korkutmasın. Yerine yarım bardağa denk gelecek şekilde taze soğan ekleyebilirsiniz. Ben biraz sıra dışı bir şey yaptım ve dün İkea'dan aldığım kavrulmuş soğanları tarife ekledim. Bu soğanlar gerçekten benim için çok özel bir lezzet zira bugüne kadar İsveç'e giden akrabalara sipariş edilip mutfağa sokulurken, bundan sonra burnumuzun dibinden, İkea'dan alabileceğimizi öğrenmek beni çok mutlu etti.

İkea İsveç Gıda Ürünleri içerisinde bulabileceğiniz bu soğanların görünümü de şöyle:
                                                    
Ufak bir öneri, bu soğanları iyice ezip ya da robotta çekip yoğurtla karıştırdığınızda patates kızartması veya cipsin yanında deneyin bir, bakın neler oluyor;)

2 yorum:

Reincore dedi ki...

pınar abla, gökhan abi ikram etmişti senin muffin ve kurabiyelerden, tadı hala damağımda :) ellerine sağlık!

Pınar Günay dedi ki...

afiyet olsun canım, yine gel, yine ye:)

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved