23 Mart 2010 Salı

PATATES BÖREĞİ VAR Bİ DE, SÜPER Bİ ŞEY!

Süper tabi ya... Patatesli börek değil, "patates böreği"...Ufak bir fark var arada...
Sağlıklı mı? Nispeten evet... Patatesleri kızartmam, kızartmicam:) İçine tereyağ, margarin de koymam... Yine de öyle lezzetli olur ki, bir de hafiflik taşır yanında, akşam yemeği için ideal...Yanına da yoğurt olur tabi; İster sade, ister sarımsaklı...

3 adet orta boy patates (çok küçük ve ince küp şeklinde doğranmış)
7-8 çorba kaşığı un
3 yumurta (çırpılmış)
1,5 su bardağı un
2 çorba kaşığı rende kaşar (taze kullandım)
1/2 bardak sıvı yağ
1 tatlı kaşığı sarımsak tozu
                                             taze çekilmiş karabiber
                                            1 tatlı kaşığı tuz
                                            1 paket kabartma tozu

Patatesler haricindeki tüm malzemeyi karıştırdım ve doğradığım patateslere ekledim. Yağlanmış bir fırın kalıbına bu karışımı döktüm. Üstüne de susam serptim... 180 derece fırında üzeri iyice kızarana kadar ve kürdan testini geçene kadar pişirdim.
Kürdan testi çok önemli sevgili cadı kardeşlerim; Hele böyle kek karışımlı tariflerde... E hadi afiyet olsun:)

2 yorum:

Hayattan Azıcık dedi ki...

güzel duruyor rejim kaçamaklarımda yapabilirim patatese bile hasret kaldım:(( ellerine sağlık şeker...

Pınar Günay dedi ki...

saol:)vallahi de rejim kaçamağı için süper. Belki yumurtalar biraz korkutur ama nasıl lezzet veriyorlar di mi? mersiii...

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved