20 Mart 2010 Cumartesi

KARİDESLİ LINGUINE BENİ BENDEN ALDİİİ....

Hepsi Tyler'ın suçu. Gece yarısı, hatta sabaha karşı Home Tv açılıp da Tyler'ın yine harikalar yaratışı izlenmeseydi, böyle çileden çıkılıp linguini minguini tutturulmayacaktı...
Ne zaman İtalya'ya gidip, karidesli linguini lezzetini keşfettim, o zamandan beri ben insan değilim sanki, başka bir şeyim. Deniz böcüklü makarna beni benden alıyor. Vejeteryan olmaya kalktığım her dönemde bir bu karides olayı döndürüyor beni davamdan, bir de lahmacun...Ne de alakalılar ya:)
Bugün lafı çok uzatmayacağım çünkü fotoğraf kendini anlatıyor. Hatta yemeğin ismi bile yetiyor zihinde deniz böceklerinin uçuşmasına...

Home Tv'de izledikten sonra direk www.foodnetwork.com ziyaret edildi cadı tarafından ve Tyler Florence'ın muhteşem tarifi Amerikalardan geldi bizim Kadıköy'deki mutfağa...

1 paket linguini  (spagetti kullandım) - (Barilla kullandım, her zamanki gibi)
4 çorba kaşığı tereyağ
4 çorba kaşığı zeytinyağ (bu oranlar çok geldi bana, yağlı yemek sevmiyorum çok, yarıya indirdim yağ oranlarını hatta 1 çorba kaşığı tereyağ, 2 çorba kaşığı zeytinyağı kullandım toplamda)
3 adet arpacık soğanı (tarifte 2 adet diyor)
3 diş sarımsak (bunu da fazlalaştırdım biraz)
1/2 kg karides (400 gr kullandım)
kırmızı pul biber (opsiyonel)
1/2 bardak beyaz şarap
1 limonun suyu
10-12 dal maydanoz
Makarnayı "Al Dente" kıvamı olması için önerilen pişirme süresinden 1 dk önce alıp süzdüm. İyi bir İtalyan tarifi için 100 gr. makarna için 1lt. su ve 1 tatlı kaşığı tuz öneriliyor. Ayrıca Barilla gibi makarnaları süzdükten sonra sudan geçirmemeliyiz. Onun yerine hafif sulu bırakarak hemen sosla karıştırmalıyız.
Bu sırada, bir miktar tereyağı ve zeytinyağında incecik doğranmış arpacık soğanları ve sarımsakları pişirdim. Kırmızı pul biber, tuz ve karabiber ekledikten sonra karidesleri ekledim ve yaklaşık 6 dk kadar birlikte pişirdim. Piştikten sonra karidesleri başka bir tabağa aldım ve aynı tavaya beyaz şarap, biraz tereyağı ve zeytinyağı ilave ettikten sonra 1/2 kepçe kadar makarnanın suyundan ilave ettim. Bu ilave, sosumuza biraz nişastalı bir doku katıyor. 1 limonun suyunu da ekledikten sonra maydanozları kattım içerisine ve sos bir süre kaynadıktan sonra karidesleri ilave ettim. Sonra da süzdüğüm makarnanın içerisine sosu boşalltım ve karıştırdım. İtalyanlar genellikle karidesli makarnayla permesan peyniri tavsiye etmiyorlar ama tercih sizin. Ben çok sevdiğim için biraz ekledim.
"Tyler aşkolsun", demek istiyorum şu anda ama onun sayesinde güzel, hatta büyülü, hatta mükemmel bir akşam yemeğinin tadı çıkarıldı cadı evinde...Size de tavsiye ederim...

http://www.foodnetwork.com/recipes/tyler-florence/shrimp-scampi-with-linguini-recipe/index.html

3 yorum:

Unknown dedi ki...

acaip lezzetli görünüyor, bunu ve sol yandaki diğer tarifleri fırsat buldukça denemek gerek. Ellerinize sağlık Pınar Hanım.

Pınar Günay dedi ki...

deneyince yorumları beklerim:) teşekkürler...

Unknown dedi ki...

Tarifi denedim ve gerçekten lezzetli olduğunu söylemeden edemeyeceğim. Ve ufak bir ayrıntı sosuna biraz domates ve salça eklemenizi tavsiye ederim.. Tarif için teşekkürler.

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved