13 Nisan 2010 Salı

MUKAÇİ !!!

Yani MUz, KAhve ve Çİkolata:) Madem etkinliğin adı "Adını Sen Koy", koydum işte adını:)) Pembe Düşbahçesi'nden çok sevgili arkadaşlarımızın başlattığı "Adını Sen Koy" etkinliği için yaptım Mukaçi'yi. Etkinliğin özelliği, muz, çikolata ve kahveyi kullanarak güzel bir lezzet çıkarmak ortaya. Bu arada laf aramızda, bu, cadının katıldığı ilk etkinlik. Tarifin linkini e-postayla yollamak yeterliymiş sanırım ama umarım bir yerlerde bir hata yapmıyorumdur:) Arkadaşlar bu anlamda cadı'ya biraz anlayış lütfen:) Ayrıca bu şahane etkinlik için (bence duyuruları, afişi, tasarımı vs. harikaydı) sizlere çok çok teşekkürler...
MUKAÇİ  "Kahve Glazürlü, Muzlu Çikolatalı Mini Kek"
Kek Malzemeleri:
1+ 3/4 su bardağı un
1/2 su bardağı şeker
2 yumurta
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
3 adet olgun muz (çatalla iyice ezilmiş)
3/4 su bardağı bitter damla çikolata
Glazür Malzemeleri
3 çorba kaşığı koyu, yeni hazırlanmış french press kahve
1 çay kaşığı türk kahvesi (toz olarak)
1 tatlı kaşığı oda sıcaklığında bekletilmiş tereyağ
1,5 su bardağı pudra şekeri  (koyu glazür kıvamı için biraz daha kullanılabilir.)
Kek için öncelikle yumurtalar ve şekeri hafifçe çırptım. İyice karıştıktan sonra sıvı yağı ekledim. Çatalla iyice ezdiğim muzları ilave ettim. Unu ve kabartma tozunu eleyerek bu karışıma ekledim ve şekerli vanilini de kattım. Son olarak bitter damla çikolataları ekledim ve muffin kalıplarına karışımı paylaştırdım. Yaklaşık 180 derecede kürdan testi başarılı sonuçlanana kadar pişirdim.
Glazür için, tüm malzemeleri hızlı bir şekilde çırparak, kıvamını buluncaya kadar karıştırdım. buradaki oranlarla hafif kıvamlı bir glazür çıkıyor ortaya çünkü zaten kek de çikolatalı olduğu için şeker komasına sokmayayım kendimi istedim..
Kek ve glazür oda sıcaklığına geldikten sonra glazürü keklerin üzerine paylaştırdım ve iyice soğumasını bekledim.
İşte Mukaçi'nin öyküsü arkadaşlar. Umarım beğenirsiniz. Tekrar teşekkürlerimi sunuyorum cadıyı etkinlik meseleleriyle heyecanlandırıp, gaza getirip, güzel şeyler yaratmasını sağladığınız için:)

 Pembe Dusbahcesi  Adini Sen Koy Etkinligi

10 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Cadıcım nefis vallahi adı da kendide eline sağlık :)

Sevil Şahin dedi ki...

cadıların güzeli ne de güzel yapmışsın ellerine sağlık süper olmuş bir tanecikde ablana yollasan...

Pembe Dusbahcesi dedi ki...

Adi super:) guldurdun beni! Katilim icin tesekkurler. Ellerine saglik.

Pınar Günay dedi ki...

teşekkürler arkadaşlar, sevilcim gelsen de yesek beraber çayla ne güzel olur; beklerim her zaman:)

Hayattan Azıcık dedi ki...

oh oh miss mukaçi, bayılırım defterime isimle eklemeye tarifleri... Cadının mukaçi si aldı güzel sayfalardan birini sevgiler şeker...

ALİ EKBER ÇELİK dedi ki...

hoş ve lezzetli görünüyor
(sadece internet kullanmıyor ayrıca
güzel ve lezzetli tariflered veriyor )

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Cadı yine cadılık yapmışsın.Tam senlik bir isim ama tadı süperdir eminim.Ellerine sağlık.Sevgiler.

Pınar Günay dedi ki...

oleeeeyyy! çok sevindim beğendiğinize, valla tadı da süper oldu, mukaçi diye söylemiyorum:P

Unknown dedi ki...

isimi müthiş tutum cuk oturmuş yani yapılanlar cabası ellerine sağlık

Pembe Dusbahcesi dedi ki...

Merhabalar...

Etkinliğimizde bizi yalnız bırakmadığınız için çok teşekkür ediyoruz...

Sevgiler...

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved