18 Mart 2010 Perşembe

ALIŞVERİŞ ÖNCESİ CADI YEMEĞİ



Bu akşam geç saatte alışverişe çıkmamız gerekiyordu ve açıkçası yine dışarıda yemek istemedim. Bu aralar bir koşturma gidiyor zaten, daha öğlen Burger King krizi tuttu cadıyla kocasının, bari daha fazla abartmasınlar diyerek kadın kısmısı güzel bir salata ve soğan halkalarıyla taçlandırdı bu akşamı...
Uzun zamandır aradığım bir şeydi, iyi ve kolay bir "onion rings"* tarifi. Nedense her tarifte hoşuma giden şeylerin yanında bir sürü de sağlıksız detay var. Örneğin soğan halkası denilince akla ilk gelen şey cıvık cıvık yağın içerisinde fokur fokur kızarması. Ama hayııııırrrr... O kadar yağı bünyeme sokmayacağım ben. Bu akşam da bu isyanıma uygun olarak, bir kaç tarifi birleştirdim, bir şeyler eksilttim, çıkarttım ve kendi tarifimi bulmuş oldum. Soğan halkalarını batırdığım bulamaç tarifini southernfood.about.com adresinden aldım ama içine ayrıca sarımsak tozu ve taze çekilmiş karabiber ekledim. 


*SOĞAN HALKALARI


1/2 bardak un
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1/2 paket kabartma tozu
1 iyice çırpılmış yumurta
1/2 bardak süt (light kullandım)
sarımsak tozu


bir çay tabağına biraz un
 "     "      "           "     galeta unu
Soğan halkalarını yapmak için 1 adet soğanı halka halka olacak şekilde doğradım. Kırılmamasına dikkat ederek halkaları çıkardım. Önce una buladım, sonra yukarıdaki tarifteki bulamaca, ardından da galeta ununa. Bütün bu işlemleri elinizle değil, çatalla yapmanızı tavsiye ederim zira elinize bulaşan un, bulamaç ve galeta unu işinizi zorlaştıracaktır.
Dilerseniz kızartabilirsiniz soğanlarınızı ama ben fırın ızgarasının üzerine dizdim, üstlerine ayçiçek yağı püskürttüm (hazır sprey yağ kullanabilirsiniz, veya temiz bir sprey şişesi içerisinde yağınızı hazırlayabilirsiniz). Sonra da yaklaşık 170 derecelik, önceden ısıtılmış fırında güzelce altın rengi olana kadar pişirdim. Kızartmaya ne gerek var değil mi? Öyle hafif oluyor ki böyle, vazgeçemezsiniz, cadıdan söylemesi...
Günün en harika yemeği ise tamamen kendi keşfim olan "Avokadolu Cadı Bahçesi" idi. Yazıyı sizle paylaşırken bile tadı hala damağımda. Buyrunuz:






AVOKADOLU CADI BAHÇESİ

1 haşlanmış patates
1 avokado (aldığınızda sertse bir kaç gün oda sıcaklığında bekletirseniz kıvamını bulacaktır. Hafif yumuşadığında kullanabilirsiniz.)
5-6 dal maydanoz
1/2 soğan -karamelize edilmiş- (soğan halkalarından artan yarım soğanı değerlendirmek için ekledim ama harika oldu:)
2 çorba kaşığı tatlı mısır
2 tatlı kaşığı susam (kavrulmuş)
1 çay kaşığı kimyon


sosu için:
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1 limon
2 diş sarımsak (ezilmiş veya dövülmüş)
2 tatlı kaşığı bal
tuz
Carrefour -Selection Moutarde au Basilic (bu harika aromalı hardalı Carrefour'da bulabilirsiniz. Ayrıca "a la Provençale" hardalı da patates salatalarına ve etlere çok yakışıyor. Yeşil olan yani benim bu salatada kullandığım fesleğenli çeşidi.
Malzemeleri siz zevkinize göre değiştirip, farklı tatlar yakalayabilirsiniz. Örneğin normal hardal kullanabilirsiniz. Tatlı bir aroma istemezseniz bal kullanmayabilirsiniz. Yoğurtlu bir sos yapabilirsiniz. Bu tarif inanılmaz oldu ama, onu da belirteyim...
Patatesi ve avokadoyu zar şeklinde doğradıktan sonra, tüm malzemelerini karıştırarak hazırladığım sosta yarım saat kadar beklettim. Daha sonra üzerine karamelize edilmiş soğanları koydum. En son da susam ve kimyonla süsledim. Kimyonu direk olarak sosun içine katabilirsiniz.
Alışveriş öncesi bir yemek macerası da böylelikle midemizde son bulmuş oldu. Ama nefisti, ama lezizdi, ama hafifti ve çoook eğlenceliydi. Gökhan bayıldı, ben bayıldım, hemen de paylaştım. Afiyet olsun:)
****GÜNÜN SÜRPRİZİ: Bu gün yüzümü güldüren detaylardan biri annemin hediye olarak aldığı bu rengarenk silikon mini tart kalıplarıydı...



3 yorum:

estergonyesil dedi ki...

avakadoyu hiç yemedim desem inanırmısın (neden inanmayacaksan) burası avakadolu tariflerle dolu. İsmin bile izlemeye almama yeter sevdi bloğunu sevgiler...

PINAR CADISI dedi ki...

heyyy, çok teşekkür ederim sevimli yorumlar için..blog sayfan "takip ettiklerim" arasına alındı hemen:) bi sürü sevgi...

Mimosa Café+Design dedi ki...

avokadoya bayılırım ben de. sabah kahvaltılarında super oluyor. ayrıca çeşitli mezelerde de kullanıyorum. tadına doyum olmuyor. salatalarına bayıldım. deneyeceğim mutlaka. eline sağlık.

Bu gadget'ta bir hata oluştu
PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved