23 Nisan 2010 Cuma

SALATALIK KAVURMASI

Sevgili Tijen'ciğimden yine son derece yaratıcı, hafif ve lezzetli bir tarif denedim bugün. Turunç Kokulu Düşler'den bu tarif de. Portakallı ve Çikolatalı Kek'i hatırladınız mı? O da aynı kitaptaki yüzlerce muhteşem tariften biri.
İlk duyduğunuzda "salatalık pişer mi hiç?" diyebilirsiniz. Yok, ben demedim çünkü değişik şeyler denemeyi çok seven bir insan olarak başlığı görmem bile tarifi yapmaya karar vermeme yetti.
Çok basit bir tarif. Tavsiye ederim.
malzemeler:
4 adet salatalık
1 diş sarımsak (ezilmiş)
2 çay kaşığı tereyağ
1 çorba kaşığı kadar doğranmış dereotu
taze çekilmiş kara biber, tuz
Salatalıkları yıkayıp doğradıktan sonra, uzunlamasına ikiye kestim ve çekirdeklerini çıkardıktan sonra ince ince dilimledim. Tereyağında karabiber, tuz ve sarımsağı biraz çevirdim. Karabiber ve sarımsakların kokularını duymaya başladığımda salatalıkları ekledim ve 3-4 dakika bu şekilde kavurmaya devam ettim. Ateşten aldıktan sonra da üzerine dereotu serptim. Meze olarak, ara sıcak olarak veya sadece garnitür olarak ideal bir tarif, Tijenim çoook teşekkürler...

7 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tijenin kitabında yok yokki bloğumu yazmama neden olan Mutfaklardan Taşan Öyküler kitabı. Bu tarif bana görede aynı zamanda bende değişik şeyleri seviyorum evdekilerde eline sağlık.Ben baştan beri yazıyorum. Sen nerelerdeydin diye bak bu tarifleri böyle güzel resimlerle nasıl görecektik.Çok öpüyorum Pınarcığım

Pınar Günay dedi ki...

Mine'cim çok tatlısın:) Teşekkür ederim. Gerçekten de Tijen yazılarıyla hepimize ilham verdi ve vermeye devam ediyor. Hemen hemen her blog yazarını da bir şekilde etkilediği gerçek. Du bakalım, bir gün onunla pazara gitme hayalimi gerçekleştirebilecek miyim:))

umutluhayat dedi ki...

ilk kez salatağın piştiğini duyuyorum çok ilginç.teşekkürler

Mimosa Café dedi ki...

çok sıradışı bir tarifmiş hakkaten. salatalığın pişirildiğine daha önce hiç rastlamamıştım. ama tarifi okuyunca kulağa çok hoş geliyor. sevgili tijenin de senin de ellerinize sağlık.

Sevtap dedi ki...

ilginçmiş mutlaka denicem !

beyazsepetim dedi ki...

çok ilginç gerçekten.salata pişmiş nasıl olur acaba?
bu arada yarışma oylamamza beklerim
http://beyazsepet.blogspot.com/
kolay gelsin.

pınar doğan dedi ki...

ilginç bir tarif denemeliyim. ellerine sağlık adaşım. banada beklerim

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved