20 Mart 2010 Cumartesi

MİNİ MİNİ HAVUÇLU KEKLER, ha bi de kurabiyeler....


Kendimden geçmekteyim. Kendimden geçmekteyim çünkü mutfağımın ortasında bir masal dünyası var. Rengarenk mini kek kalıpları içinde başını uzatmış bana göz kırpan mini mini havuçlu kekler var. Hem de yine tam buğday unu mucizeli! Ama böyle olmaz ki... Eskiden ne güzel "bu tam buğday unuyla hiç bir şey beceremiyorum!" deyip duruyordum. Ama artık cadı da öğrendi, e biraz da lezzetine alıştı.
Aynı hamurdan bir tepsi mini mini havuçlu kek, bir tepsi de havuçlu kurabiye çıkar mı? Çıkar...
Bakın oldu da pişti bile...
1 su bardağı kadar rende havucu bir kapta 1 çorba kaşığı tereyağı ile 10 dk kadar pişirdim. Biraz da sıcak su ekledim. Yarım bardak sıvıyağ, 3/4 bardak şeker, pişen havuçlar ve 1 yumurtayı karıştırdım. Bir başka kapta 1+ 1/2 bardak tam buğday unu, 1/4 bardak soya unu, 1 paket şekerli vanilin, 1 paket kabartma tozu, 1 tatlı kaşığı tarçın, 1 tutam tuz ve5 adet Eti Burçak Yulaflıyı (robotta çekilmiş) da karıştırdım. Bu karışımı, sıvı karışıma ekledim ve 2 tatlı kaşığı kadar limon suyu ekledim. Karışım, kullanacağınız kalıba göre kek veya kurabiye haline gelebiliyor. Cadının mutfağında büyü var çünkü:) Geçen gün fotoğrafını yayınladığım, anneciğimin aldığı mini silikon kaplara parmağımı hafifçe ıslatarak ve bastırarak karışımdan yerleştirdim. Yaklaşık 180 derece fırında kürdan testi başarılı sonuçlanana kadar pişirdim. Karışımın artan yarısını da kaşıkla yağlı kağıt üzerine nispeten ince bir katman halinde parça parça koydum ve biraz daha fazla pişirerek bundan da havuçlu kurabiyeler elde ettim.
Daha fazla söze gerek yok kiiiiiii.........

Hiç yorum yok:

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved