29 Nisan 2010 Perşembe

ÇİLEKLİ CHEESECAKE AMA SÜZME YOĞURTLA...

Cheesecake kelimesini duyduğu zaman yüzü gülmeyen bir insan var mıdır acaba? Hadi deneyin, bir arkadaşınızla konuşurken "cheesecake yapacağım" veya "yaptım" deyin, bakın nasıl da koca bir gülümseme yerleşiyor yüzüne. Cheesecake konusunda son derece seçici davranan bir insanım ben. Her cheesecake'i sevemiyorum çünkü içerisinde kutu kutu labne peynir ve krema olunca bana çok ağır geliyor doğrusu. Bu nedenle hayatta yiyip yiyebildiğim ve yerken mutluluktan coştuğum nadir cheesecake'lerden ikisi Starbucks'ın limonlu cheesecake'i ve browni cheesecake'idir. Peki neden? Çünkü Starbucks'ın cheesecake'leri labne peyniriyle değil, süzme yoğurtla yapılır. Bu nedenle de tadı hafif mi hafiftir. En azından ben Starbucks'da çalışırken öyleydi. Lezzetleri de onca yıldan sonra değişmediğine göre, hala öyle olsa gerek. İnternette bir sürü tarif aradım. Labne peynirli, kremalı tarifleri elemek zorunda kaldım. Aman ha sizler sayfanıza peynirli tarifler koyduysanız sakın üstünüze alınmayın. Hepsi harikadır, inanılmazdır eminim. Bu sadece, benim cheesecake'e süzme yoğurtlu tariflerle alışmış olmamdan kaynaklanıyor. Taban tarifini zaten biliyordum. Sadece iç krema malzemesi ve sos malzemesi konusunda yardıma ihtiyacım vardı. Açık Büfe'nin cheesecake tarifi kek kreması anlamında tam istediğim ve düşündüğüm gibiydi. Ahududulu Süzme Yoğurt Keki'nin "kek malzemeleri" bölümünden esinlendim bu nedenle. Kendilerine çok teşekkür ederim. Sos tarifinde ise "Yemek Zevki"ndeki "çilekli cheesecake"in sos malzemelerini kullandım. Esinlendiğim tüm tarifler için sahiplerine çok çok teşekkür ederim. Gelelim tarife:
ÇİLEKLİ CHEESECAKE
malzemeler:
tabanı için:
1,5 paket Eti Burçak yulaflı bisküvi (rondoda iyice çekip un haline getirdim.)
100 gr. erimiş veya oda sıcaklığında tereyağ
kek için:
500 gr süzme yoğurt
1/2 paket labne peyniri + 1/2 paket taze krema peyniri (carrefour marka kullandım, tarifte 1 paket labne peyniri yazıyor.)
1 bardak şeker
2 tepeleme yemek kaşığı un
2 yumurta
1/4 bardak süt (biraz daha az kullandım)
1 yemek kaşığı limon suyu
tarifte ayrıca limon kabuğu rendesi de yer alıyordu, ben kullanmadım.
sos için:
2 yemek kaşığı nişasta (buğday nişastası kullandım)
4 yemek kaşığı şeker
2 fincan su
1 su bardağı çilek püresi (çilekleri iyice yıkadıktan sonra rondoda püre haline getirdim.)
"Fincan" ölçüsünü çay fincanı olarak kullandım ama sanırım büyük oldu biraz çünkü sos tatsızdı, o nedenle ben 3 kaşık daha şeker ilave ettim. Sanırım türk kahvesi fincanıydı, "fincan" olarak belirtilen.
Ben ayrıca süsleme için 4-5 dilimlenmiş çilek hazırladım.
Nasıl Yaptım?
Taban için, iyice çekilmiş bisküviyi tereyağıyla karıştırdım. İyice karıştırdıktan sonra, yağlanmış kelepçeli kek kalıbının dibine bastırarak döşedim. Buzdolabında iyice sertleşmesi için 10-15 dakika beklettim.
Kek için, sırasıyla, süzme yoğurt, peynirler, şeker, un, limon suyu, tek tek yumurtalar ve son olarak sütü, yavaş çalışan mikesere ekledim. Hızını yavaş yavaş arttırdım ve iyice karıştıktan sonra tabanın üzerine kek karışımını boşalttım. 180 derecelik fırında kek kabarıp, üzeri iyice kızarana kadar (yaklaşık 45 dk.) pişirdim. ayrıca fırının içerisine küçük bir güveç kabında su da koydum ki, üzeri çatlamasın. Kek piştikten sonra fırını kapadım ama kapağını 1 saat süreyle açmadım. Bu sürenin sonunda keki iyice soğuması için biraz da dışarıda beklettim ve soğuduktan sonra üzerine hazırladığım sosu döktüm. Bu arada sos için nişasta, şeker ve suyu pişirdim. Soğuduktan sonra çilek püresini ilave ettim. Sosun yarısını kekin üzerine döktükten sonra, 4-5 dilimlenmiş çileği de kekin üzerine döktüm ve kalan sosu da ekledim. Soğuyan keki buzdolabına kaldırdım. Ben bu işlemleri gece yatmadan önce yaptım ki kek sabaha soğumuş olsun. Gece boyunca iyice soğuyan ve sosu sertleşen cheesecake'i sabah kelepçeli kalıptan dikkatlice çıkardım.
Ortaya böyle bir güzellik çıktı işte. Lezzeti mükemmeldi. Emeği geçen tüm blog yazarı arkadaşlarıma teşekkür ederim.

14 yorum:

umutluhayat dedi ki...

gerçekten enfes bircheescake olmuş pınarcım.denenesi bir tat.ellerine sağlık olsun

Pembe Tatlar dedi ki...

Pınarcığım canım bende birdefasında süzme yoğutile yapmıştım:))

Tadı harikaydı ellerine sağlık canım:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Pınarcığım kesinlikle aynı fikirdeyim bende süzme yoğurt kullanıyorum. İçine de pişmeden vanilyalı puding ilave ediyorum.Bir Alman arkadaşımdan tarifi almıştım.Henüz bloğumda yayınlamadım.Tabanını da kendim hamurdan hazırlıyorum ama seninkindeki bisküviliyi de denemek isterim.Eline sağlık.Kocaman sevgiler...

Saglıklımutfak dedi ki...

çok güzel gözüküyor canım. ellerine sağlık:)

Sevil Şahin dedi ki...

cadıların güzeli yine yapmışsın yapacağını canımsın valla bayıldım bayıldım kocaman bir dilim istiyorummmmmmm

Narince dedi ki...

Gözüm korkuyor, pişmemişini denedim de pişmişine hala cesaret edemedim. Ellerine sağlık Pınar'cığım, darısı başıma...

Hayattan Azıcık dedi ki...

Ay şu cheesecake i bir ben yapmadım yaa bu kadar tembel olunur cadım yapmış hemen bende yapayım :))

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba,
bende nerdeyse tüm cheesecake'lerimi süzme yogurtla yapiyorum. Tarife göre degisiyor ama bazen labne de kullaniyorum acikcasi:)) Labne bence daha cok pismesi gerekmeyen cheesecakelere daha güzel yakisiyor. Soslu cheesecake benim gibi bir cheesecake fanatigi icin can alici bir görüntü olusturmus, ellerine saglik diyorum.

Sevgilerimle

Mimosa Café dedi ki...

harika bir cheesecake tarifi bu. doğrusunu istersen cheesecake konusunda ben de çok seçiciyimdir. snaırım damak tadımız benziyor. eline sağlık canım. sevgiler.

Chilek dedi ki...

cheesecake mi?hiç dayamam ben buna:)

Unknown dedi ki...

aynen katılıyorum dediklerine cheescake bir aşk benim için yapmak da yemek de ellerine sağlık

seyabb dedi ki...

çileğe bayılırız.Çilek reçeliyle yapılabilirmi?

Pınar Günay dedi ki...

Yapılabilir tabi ama çok şekerli olacağını düşünüyorum. Tabi denenebilir:)

Unknown dedi ki...

O kadar arştırdı m ki bu tarifi ..
Cheesecakele ilgili bütün püj noktaları artık ezbere biliyorum :))
ama iç kısmı en cok aklıma yatan senin tarifin oldu .
deneyecegim mutlaka .
cok güzel gözüküyor..

Bu arada Starbuck demissin evet güzelordaki keklerde ancak Migros da hazırl satılan sanırım adı ONGAydı ,markası cheesecake in üstüne tanımıyorum ! Böyle bir tat yok .Denemeni tavsiye ederim .Franbuazlısını :))

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved