17 Mayıs 2010 Pazartesi

ÇOOOK HAFİF BİR PAZAR YEMEĞİ

Bugün bütün gün evdeydim. Zaten maç var, dışarısı kalabalık. En huzurlu yer evim bugün. Ama karnı acıkmaya başlayınca insan biraz değişiklik de istiyor tabi. Pazar yemeği için dışarı çıkmaktan daha hafif ve daha pratik alternatifler de olsa gerek. Evet, var...
Geçen gün markette Söke Un'un özel 7 tahıllı ekmek karışımı paketlerinden görünce denemek istedim. Hafif pazar yemeği için de ideal olacağını düşündüm. Kahvaltı mı, brunch mı, öğle yemeği mi, akşam yemeği mi belli olmayan bir saatte, hayli hafif bir yemek düşünüyordum. Tam da düşündüğüm gibi oldu.
Tarifleri de gayet kolay, hazırlaması pratik.
7 TAHILLI EKMEK
malzemeler:
500 gr Söke 7 Tahıllı Un Karışımı
2 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı tuz
2 çorba kaşığı şeker
Nasıl nasıl?
Paketin arkasındaki tarifi uyguladım ama fazladan tuz ve şeker ilave ettim. Kendinden mayalı bir un karışımı olduğu için tarifte maya kullanmıyoruz. Zaten harika kabarıyor ve tam kıvamında bir ekmek çıkıyor ortaya. Hamur yoğurma makinesinde tüm malzemeleri güzel bir hamur haline gelene kadar karıştırdım. Streç folyoyla üzerine örttüm ve 30 dk. kadar dinlendirdim. fırına vermeden önce üzerlerine fırçayla süt sürdüm. 230 dereceye ısıttığım fırında 10 dk bu derecede, daha sonra 15-20 dk kadar daha 200 derecede pişirdim. Ortaya harika iki orta boy ekmek çıktı. Biri annemlere gitti, biri bize kaldı.
TON BALIĞI SALATASI
malzemeler:
1 küçük kutu ton balığı
2 adet taze soğan
1,5-2 çorba kaşığı mayonez
1 çorba kaşığı tatlı mısır
1 tatlı kaşığı beyaz krem peynir
3-4 adet minik kornişon turşu
tuz
kara biber
2-3 yaprak kıvırcık marul
Nasıl nasıl?
Sık sık yaptığım, meze türünde bir karışımdır bu. Ton balıklı sandviç yaparken de aynı karışımı kullanıyorum. Yine bu şekilde meze türevi hafif atıştırmalıklar hazırladığımda vazgeçilmezlerimden. Ton balığı, mayonez ve istenirse krem beyaz peyniri iyice karıştırdıktan sonra incecik doğradığım taze soğanları ve diğer malzemeleri ekleyip iyice karıştırdım.
Kendi elcağızlarımla(!) yaptığım ekmeklerimi dilimledim ve servis tabağına kıvırcık marul üzerine yerleştirdiğim ton balığı salatalarını ekledim. Yanlarına da cherry domates ve küçük kesilmiş badem salatalıklar. Dünden biraz salata sosum da artmıştı. İsteyen üzerine ondan da damlatır biraz. Afiyet olsunmuş:)

8 yorum:

Hayattan Azıcık dedi ki...

ohh harika bende makinada yapıyorum abah kalkınca sıcacık oluyor ekmek tadına doyulmuyor gerçekten ben bu tarz yemekleri daha çok sseviyorum aslında ağır yemekler yerine :) ssevgiler şeker...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Pınarcığım eline sağlık.Aynı undan bendede var yapsam iti olur ama ben mayalı hamur deneemelerimde çok başarılı olamadığım için cesaretim kırıldı sanki.Salatada tam prensese göre bana ton balığı ağır geliyor.Sevgiler...

umutluhayat dedi ki...

her iisde harika görünüyor.ellerine sağlık pınarcım

Saglıklımutfak dedi ki...

Ekmek süper salatada nefis eline sağlık pınarcım:)

Pınar Günay dedi ki...

Mine'cim bu kendinden mayalı bir karışım, sen sadece suyla karıştırıp, yoğurup bekletiyorsun. Tarifine uygun yaparsan hiç bir sorunla karşılaşmayacağını garanti ederim;)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ellerine sağlık,gerçekten çok hoş olmuş ekmekler,afiyet şeker olsun,sevgilerrrr....

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Ayşe Yaman'ın sponsorluğunda yaman etkinlikler çerçevisinde KREM ŞANTİLİ TATLILAR aktivasyonunu bu ay ben üstlendim. Krem şantili tüm tatlıları sayfamda paylaşabilirsiniz. Katılım tarihi 15 Mayıs-15 Haziran arası olacaktır. Sizi de etkinliğime davet ediyorum. Ayrıntılar için http://mutfaktayimm.blogspot.com adresim'den bana ulaşabilirsiniz. Nefis tarif ve fotoğrafınızı bekliyorum.
Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Pek güzeller! Hele de ekmekler...

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved