4 Nisan 2010 Pazar

İŞTE SEZONUN İLK ENGİNAR TARİFİ

En klasik tariften başlayalım. Nasılsa uzun bir enginar mevsimi var önümüzde. Umarım dolması dahil çeşit çeşit tarifini yayınlarım buradan. Şekil de oldu laf aramızda, önce tanıttık enginarı bir güzel, şimdi de tarifler geliyor:)
Zeytinyağlı enginar zaten en temel tariflerden biri. Her hanım kızımızın da bilmesi gereken bir tarif zira beyefendiler pek memnun oluyor enginar lezzetinden:)) Şımarmayayım daha fazla, tarife geçeyim.
4 adet temizlenmiş enginar (daha önceki yazıda dediğim gibi, çok acıyorum enginarın yapraklarının atılmasına, ama markette gördüklerimi çok beğendim, fiyatı da gayet uygundu, hemen aldım.)
1 adet patates
1 adet soğan
5 çorba kaşığı kadar haşlanmış bezelye
dereotu
                                               3 tatlı kaşığı toz şeker
                                               1 tatlı kaşığı tuz
                                                limon
                                               zeytinyağı

Öncelikle şunu belirteyim arkadaşlar, şeker koyup koymamak tamamen sizin alışkanlığınıza ve damak tadınıza bağlı. Biz ailecek, eskilerden beri zeytinyağlıları şekerli pişirip yemeğe alışığız ama zeytinyağlı yemeklere şeker koymayı sevmeyenlerdenseniz, oranı azaltabilirsiniz, veya isterseniz hiç koymayabilirsiniz.
Öncelikle bir kaç çorba kaşığı zeyinyağda soğanları kavurdum, hatta altını kısıp, kapağını kapatıp biraz da pişirdim. Daha sonra küçük küpler halinde doğradığım patatesleri ekledim. Normalde havuç da koyuyorum bu yemeğe ama evde kalmamıştı, koymadım o yüzden. Biraz da patateslerle soğanları çevirdim ateşte ve limonlu suda beklettiğim (kararmaması için) enginarları tencereye ekledim. Harcından biraz enginarların üstüne de koyup pişirebilirsiniz veya piştikten sonra enginarların üzerine içi pay edebilirsiniz, nasıl isterseniz. 2 su bardağı sıcak suya, yarım limon sıkıp, tuzu ve şekerini de ekledikten sonra bu sosu pişmekte olan enginarların üzerine ekledim ve ateşi iyice kısarak, kapağı da kapatarak yaklaşık yarım saat pişirdim. Suyu çekmeleri, yumuşamış olmaları önemli enginarların ve tabi diğer malzemeler iyice pişmeli. Yanmamasına dikkat ederek, arada bir kontrol ederseniz bir sorun olacağını sanmam. Altını kapattıktan sonra, enginarların üzerine taze dereotunu doğradım ve biraz ılındıktan sonra soğuması için buzdolabına kaldırdım.
İsterseniz bakla ve bezelyeyle, isterseniz garnitürle veya hatta pirinçle pişirebilirsiniz zeytinyağlı enginarı. İç harcı tamamen zevkinize kalmış, ve tabi evinizdeki malzemelere...Afiyet şeker olsun hepinize:)

4 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Neden şimdiye kadar görmedim ben bu cadıyı:)) Herhalde cadılık yapmaktan diğer bloglara uğramadınız yada ben görmedim:))) Tarifler çok güzel elinize emeğinize sağlık.Siz bence cadılık yapmaya devam edin.:))Sevgiler.

Pınar Günay dedi ki...

ne güzel, ne harika bir yorum bu böyle:)teşekkür ederim efenim ne demek? hep beraber, tariflere devam:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Pınarcığım Merhaba, bloğuma yazdığın hoş yorumdan sonra sana cadı demek içimden gelmedi. Sen yemekler konusunda cadılık yapmaya devam et ben de seni izliyorum.Çok sevgiler.Cadı dostu Mine

Sevil Şahin dedi ki...

merhaba pınar hanım ilk defa ziyaret ediyorum sitenizi bir o kadarda bayıldım bende sevgili mine gibi neden görmedim bu cadıyı diyorum ..
tariflerin çok güzel sık sık yorumlaşabilmek dilegiyle sevgiyle kalın..

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved