29 Temmuz 2008 Salı

YALNIZ YEMEK



Gökhan, yani benim sevgili kocam bugün canlı yayına, çekime gitti.

Gökhan yokken haliyle yalnız yemek yapmak, yalnız yemek yemek zor, yalnız, yalnız, yalnız oluyorum birazcık. Birazcık çünkü üç adet tombik kedim bana eşlik ediyorlar. Biraz ayağımın altındalar tabi, hele Melis, yaş mama istiyor, her yaptığım hareketi kendi üstüne alınıyor. Buzdolabını açıyorum, kısık çatallı sesiyle koşuyor, mikrodalgayı açıyorum bağırıyor. Bir şey değil diğerlerini gaza getiriyor, hepsi birden doluşuyor mutfağa. Yeni bi sulama fıs fısı edindim. Yanlarına bir yerlere sıkıyorum yaramazlık yaptıklarında, daha gördüğünde gözlerini kısıyor Melis. Böylece masaya, mutfak tezgahına, fırın üstüne ve daha saçma sapan yerlere çıkma cıvıklıklarından kurtulduk bir nebze.

Karnımda tuhaf sesler işitmeye başladım ve kafamın içinde dolapta olan yemekleri sıralamaya başladım. Tam da et yemeğe bir süre ara verdiğim bir dönemde, Sapanca Evce'den aldığım biber salçasıyla yaptığım "domatesli terbiyeli tavuk suyuna çorba" geldi aklıma. Onu ısıttım bir...basit bir salata yapıverdim ikiii, bir de buzlukta duran ekmekler ve kurutulmuş domateslerle şahane minik pizzalar yaptım, oldu mu sana üüüç...

KURUTULMUŞ DOMATES VE FESLEĞENLİ MİNİ MİNİ PİZZALAR
2 çorba kaşığı kurutulmuş domates
küçük bir kalıp kaşar peyniri
saksıdan bir parça kesilmiş taze fesleğen
iki diş sarmısak
1 sivri biber
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
geleneksel ekmek, tam ekmek veya dilediğiniz bir tür ekmek (dilimlenmiş)
karabiber
pul biber
tuz


Tüm malzemeler robotta karıştırılır. He he, cadılar mutfak robotu kullanınca karizmaları mı dağılıyor? Bilakis, işleri çabucak bitiveriyor.

Tüm o karışmış malzemelerin içine doğru hafifçe bir burnumuzu sokalım, ne tür kokular geliyor? fesleğen, domates, biber, sarımsak, off acıktım...

Fırınımızı da ısıttık mı 170-200 dereceye tamamdır. Ekmek dilimlerinin üzerine karışımdan koyup fırına veriyoruz, bu arada mutfağı temizleyebiliriz...

FECİ ÖNEMLİ NOT: Tariflerde verdiğim oranlara lütfen bağlı kalmayın, kendi yorumunuzu katın, değiştirin, ekleyin, çıkarın, sonra benle paylaşın, hayat paylaştıkça güzel di mi efenim?

Bu arada kuru kuru gitmez tabi, bir de yanına güzel ve basit bir salata yaptım. Yine kafanıza göre oranlar belirleyebilirsiniz...

BEYAZ PEYNİRLİ ÇABUK SALATA
domates
salatalık
kıvırcık salata
siyah zeytin
yeşil zeytin
beyaz peynir (ufalanmış)
limon
zeytinyağı
karabiber
tuz

Salataları yıkayıp, sirkeli suda 10 dk beklettikten sonra kurulayıp doğruyoruz. Üzerine küçük kesilmiş domates ve salatalıkları serpiştiriyoruz. Ufalanmış beyaz peyniri de ekliyoruz, zeytinlerle süsleyip, limon, zeytinyağı, karabiber, tuz karışımlı sosumuzu da üzerine gezdiriyoruz. Ben tarifte sert ezine koyun peyniri tercih ettim. Siz kendi salatanızı dilediğiniz gibi yorumlayın...

Hiç yorum yok:

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved