15 Ağustos 2008 Cuma

QUESSADİLLA VS KASADİLLA



Her zaman "eğer bir yemeğin orjinal adını kullanıyorsan yemeğin de aynısını yapmalısın" diyen biri olmuşumdur. Yani lahmacun diye etli pide yapıp insanlara "lahmacun yaptım ben" demek yiğitliğe, cadılığa sığmaz bana göre. Türk baaaayanlarında olan şahane ötesi bir özelliktir bu:

"şekerim dün bi tiramisu yaptım, yeme de yanında yat..."

"ay ciddi meee, ne güzel kız, getirseydin de yisiydik..."

Tiramisu dediğin şey nedir, hangi yöreden gelir, içine neskafe mi konur, amaretto mu, labne peynir mi mascarpone peyniri mi? İşte bunlara önem veren bir insanım haliyle. Her şeyi yerinde yemek, kültürünü öğrenmek isterim. Yani şimdi güzelim Tiramisu'nun içine türk kahvesiyle labne peynirini koyunca başka bir şey oluyor o artık. Tiramisu dememeli en azından, Toramisi filan denilebilir belki, ne bileyim.

Ama ben bugün "quessadilla" yaptım ve aslında quessadilla değil sanırım ama "quessadilla yaptım" demek çok hoşuma gidiyor ve bu nedenle Türk baaayanlarını hoş görmeye karar verdim:) Bırakayım onlar da kremalı, kahveli Tiramisular yapsınlar, hatta ben bile yapabilirim bir gün, belli mi olur? Blog sayfama da "Toramisi" yazar herkesle paylaşırım.

Tüm bu vicdani med cezirlerimin nihayetinde diyorum ki "ben bugün kıymalı ve renkli biberli kasadilla" yaptım. Evet, yemeğime quessadilla değil, kasadilla diyeceğim bu noktadan sonra...


KIYMALI VE RENKLİ BİBERLİ KASADİLLA (2 kişilik)

1/4 kırmızı biber (büyük, kocaman olanlardan)
1/4 sarı biber
1 soğan
kıyma (ben oranını ölçmedim açıkçası, buzlukta olanı kullandım ama sanırım 100 gr kadar yeterli olacaktır. Tercih sizin...)
1 su bardağı sıcak su
1 küp şeker
zeytinyağı
tuz, karabiber
sebzeli çeşni (sebze bulyon), (isteğe göre)
taze kaşar peyniri
kepekli wrap (büyük marketlerde bulabilirsiniz, lavaş da kullanabilirsiniz.)



1-2 çorba kaşığı zeytinyağında soğanları iyice pembeleştirdikten sonra kıymayı ilave ediyoruz ve kıymalar iyice piştikten sonra renkli biberlerle bir süre daha pişiriyoruz. İçinde şekeri ve isteğe göre sebzeli çeşni vs. erittiğimiz sıcak suyu ekliyoruz. Üstü kapalı olarak suyunu çekene kadar iyice pişiriyoruz. Wrapların içine kıymalı sostan koyup üzerine ince kesilmiş kaşar peyniri dilimlerini yerleştiriyoruz. Tost makinesine aldığımız kasadillaları üstü kızarana kadar ısıtıyoruz.

Ben kasadillaların yanına fesleğen, limon, zeytinyağı ve sarımsak soslu güzel bir salata yaptım. Siz dilediğiniz gibi servis yapabilirsiniz...Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved