4 Ağustos 2008 Pazartesi

TOPRAK ANA YANIBAŞIMIZIDA...


İstanbul'un göbeğinde oturup, "doğal ürün, doğal ürün!.." diye aşermek moda oldu. Modasında da değilim de "doğal ürün" etiketlerinin ne kadarının gerçekten "doğal" olduğunun bilincinde olmamız gerektiğini düşünüyorum. Kepekli ekmek diye satılan kakaolu ekmeklerden tutun da doğal kayısı diye satılan bin bir işlemden geçmiş kuru yemişlere kadar. Tabi bahsettiğim "işin modası" söylemini destekleyen örnekler de yok değil.

"şekerim, bilmem ne meyve suları "0" kalori içeriyor, yüzde yüz doğal, katkısız..."
"ayyy ciddi miii? ben de geçen gün bahçelerde koştum, ağaca çıktım, tarlada zıpladım..."

Mesele kimin dürüst olup olmadığından çok bende uğraşmaya hal olup olmadığıyla ilgili. Pazarlarda en doğal ürünlerin olduğu günler bile geride kaldı, marketlere nasıl güvenelim.

Yukarıdaki gibi söylenip dururken ben cadısı, ne mi oldu? Benim gibi doğal ürün manyağı bir arkadaşım bana bir link gönderdi. Çiftçiden sebze haline, halden markete, marketten eve gelene kadar pörsüyen ürünlerden bunalan "doğacı"lara çiftçiden direk eve ürün yollayan bir site http://www.toprakana.com.tr/. Tabi bu oluşumun arka planında bir kahraman var özellikle bahsedilmesi gereken. Ekolojik ve organik tarımla ilgili çalışmalarını yalnızca Toprak Ana sitesiyle değil, perşembe günleri Açık Radyo'da yayınlanan Toprak Ana programı vasıtasıyla da paylaşan Cem Birder inanılmaz kibar bir insan. "Doğa, doğa!" diye yalnızca söylenip şikayet edenlerden değil. Ben de kendisiyle sadece e-mail yoluyla, ürünlerimin siparişi sürecinde görüştüm ama bu takip sürecindeki yaklaşımı gerçekten çok mutlu etti beni.

"Toprak Ana" anasayfası açıldığında bir harita çıkıyor karşınıza. Bu haritada ulaşabileceğimiz ve sipariş verebileceğimiz çiftçileri temsil eden yeşil noktalar mevcut. İstediğiniz şehrin üstündeki yeşil noktaya tıkladığınızda çiftçiyle ilgili bilgiler, sipariş detayları ve yorumların olduğu bir kutucuk görünüyor. Çiftçilerin bazıları organik sertifikalı tarım yapıyorlar. Siparişinizi verdikten sonra ister kredi kartı, isterseniz de banka havalesi yoluyla ödemenizi yapıyorsunuz. 2 gün içerisinde de ürünler kapınıza geliyor. Yani gerçekten çiftçiden direk elimize ulaşıyorlar. Arada bir kargo görevlisi de var ama o geyiğe girmeyelim şimdi:)

Ben Ereğli'deki bir çiftçiyi seçtim ve siparişimi verdim. Gelen ürünlerden o kadar memnun kaldım ki, yemeğe koyduğum domatesten, salatadaki kıvırcığa kadar her şey sanki arka bahçemden direk soframa gelmiş gibi hissettim.

Girip bir bakmanızı tavsiye ederim arkadaşlar. Sorunuz olursa sitedeki yardım bölümü bayağı açıklayıcı ama verilen e-mail adresinden Cem Bey'le de görüşebilirsiniz. Müşteri memnuniyeti konusunda çok hassas bir insan.

Yani artık "doğa da doğa!" diye tutturmayacağım, "Toprak Ana, Toprak Ana" diye bağıracağım...

Hiç yorum yok:

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved