6 Mart 2010 Cumartesi

ÇİKOLATA DENİZİNDE YÜZMEK İSTEYENLER



Tam da böyle bir gündü işte. Çikolata denizi olsa böyle uçsuz bucaksız, tepeden balıklama dalsam içine, zaten balıklama atlamayı bilmem ben, göbek üstü çakılırım, tam o anda da nasıl güzel sıçrar o çikolatalar bir düşünün. Cadılığım tuttu, mutfak çağırdı, gittim..

Düşündüm, düşündüm...

Öyle deliler gibi çikolata yemeyeyim şimdi bu saatte ama yine de çikolata olsun bir yerlerde. Canım sıcak bir şeyler de istiyor. Tariflerine bayıldığım bir kitabım var, "En Lezzetli Vejetaryen Yemekleri"... Açtım "içecekler" kısmını, bir de baktım harika bir sıcak çikolata tarifi. Cadı duramaz ekler, çıkarır, uydurur...Aynen öyle yaptım...

1 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı veya daha tatlı isterseniz daha fazla, şeker
2 fincan sıcak süt (Light kullandım. Daha önceden hazırlayın)
1/4 bardak su
şekerli vanilin (işte bunu ben kattım, normalde yoktu tarifte, süper de oldu kardeşim...)


Kakao, şeker ve vanilyayı iyice karıştırdım, daha sonra 1/4 oranında suyla hafif ateşte çırpmaya başladım. Hafif fokurdayınca mikrodalgada çabucak ısıttığım sütü de ekledim ve karıştırmaya hatta çırpmaya devam ederek kısık ateşte pişirdim. Mis gibi koktu tabi, hemen fincanlara aldım, üzerine de kakao serptim. Kitapta "yanında rom veya viskiyle servis edebilirsiniz" demiş. Süper olur herhalde ama uyumadan önce alkol sokmayalım bünyeye diye tercih etmedim ben.

Neyse sonuç şu ki, fotoğrafsız bir blog yazısı çıkmış oldu ortaya. Niye biliyor musunuz? Ruhunuz çikolata isterse ve sıcak kakaonuzu soğumadan içmek için tepiniyorsanız, bu bencil çikolata tutkusunun bir bedeli oluyor. Yazıyı yazmaya karar verdiğimde çoktan boş fincanın dibinde artmış kakaolar birikmiş ve mideler çikolata bayramı etmeye başlamıştı. Ne bir fotoğraf, ne bir anı, ne bir kanıt kaldı geriye...Ama tarifi paylaştım işte, kızmayın e mi?

blog not: Gökhan'ı daha önce sıcak çikolata içerken görmedim mi nedir, homur homur garip sesler çıkarıp mırıldanıyor yudumlarken kakaosunu, daha yeni tarlasını ekip evine dönmüş, beyaz sakallı, pipolu bir hobbit gibi :)

Hiç yorum yok:

PINAR CADISI © 2007 All Rights Reserved